How to unable direct link to original photo (enlarge) when open a photo
  • Hi,
    i want unable direct link (function enlarge photo) when user has to click photo to view in a new window original foto file.jpg
    how to disable this?

I want disable link Click to enlarge.
    Thanks,

Mark from italy.
  • lease help me, if you don't understand please write me.
    Thanks.

i nedd solution.

Mark from italy
  • ciao mark, scusa ma non ho capito. se preferisci scrivi la domanda in italiano e poi io traduco.
  • Ciao,
    il fatto è che se metto una foto un po' più grande, su alcune foto quando le apro, viene la manina che sono cliccabili e clicandole si apre il link della foto originale.. così se nella gallery ho messo che non funziona il click destro del mouse, il visitatore clicca sulla foto e in una nuova finestra viene aperta direttamente la foto.

Questo lavoro lo fà solo su alcune foto jpg per ora.. perchè carico solo il formato jpg.
    Ora le farò tutte piccole visto che ho visto che così sembra non presentarsi il problema.

Grazie victor :-)

Have nice day :-) (questo almeno si capisce :D)
    Mark.
  • what's the answer? i cant speak or read italian :P
  • images are clickable only if they're larger than the shown size, which is in the documentation and the configuration files.

if you need a non-clickable image, use one of the other two provided preview panes (lightbox or thickbox) since with my preview pane, if the user makes the window smaller, the image can become clickable again.
  • Hmmm, is the information on how to choose to use lightbox or thickbox in the documentation?
  • yes, check the /config/settings.php file.
  • Okay, found that, but only changing from 0 to 2 gives me a different viewer up until I use an arrow button to change to the next image. I'll have to look deeper, the wife is requesting my attention. Thanks for the answer, Victor!